Bart Overgaauw debatteert het best!

Onze CDA’er Bart Overgaauw is zojuist uitgeroepen tot het best debatterende raadslid van Nissewaard. De Zuidlander ontving in het stadhuis in Spijkenisse de bijbehorende sculptuur, gemaakt door beeldend kunstenaar Han de Kluijver.

Volgens de jury, bestaande uit verslaggevers van het AD Rotterdams Dagblad en weekblad De Botlek, ‘denkt Overgaauw vaak iets breder dan de enge gemeentegrenzen’. ,,Daarbij denkt hij ook altijd aan een redelijk alternatief. Hij probeert met goede poldervoorstellen of duidelijke beschouwingen over de onderhavige zaak een goede draai aan de vele voorstellen te geven.’’

De CDA’er bleef de ook genomineerde Sip van der Weg (LOB) nipt voor. Wethouder Martin Hamerslag werd buiten mededinging genomineerd, omdat de ONS’er bij de start van fusiegemeente Nissewaard door velen niet als ideale wethouder werd gezien, maar zich in sneltreinvaart ontpopte als ‘wethouder die zijn financiële mannetje staat’.

De prijs voor het best debatterende raadslid is in het leven geroepen door oud-D66-raadslid Arjun van der Dussen, zelf een begenadigd spreker. Eerder wonnen PvdA’er Wouter Struijk en D66’er Dénis Wiering hem.