ONS, VVD en CDA helpen mee bij de voedselbank!

Drie raadsleden van de gemeente Nissewaard, Nelleke Vonk (ONS), Angelique Twisker (VVD) en Kumar Ramlal (CDA) hebben de handen uit de mouwen gestoken en meegeholpen bij het inpakken van de voedselpakketten bij de voedselbank in Spijkenisse.

Vonk:“We horen en spreken vaak over de voedselbank en het werk dat door diverse vrijwilligers worden uitgevoerd, maar vinden het belangrijk om zelf eens met eigen ogen te zien hoe dat in z’n werk gaat.”

“Daarom besloten wij met z’n drieën een keer van dichtbij te zien hoe de voedselbank dat precies allemaal voor elkaar krijgt. Op 30 november staken wij dan ook de handen uit de mouwen en hebben we een paar uurtjes meegeholpen bij het inpakken van de pakketten”, vult Ramlal aan.

De voedselbank is noodzakelijk om de inwoners die om de een of ander reden niet voldoende in de dagelijkse behoeftes kunnen voorzien, wekelijks te helpen met de verstrekking van voedselpakketten.

Twisker licht toe dat de voedselbank de afgelopen periode een aantal financiële tegenvallers heeft gehad, waardoor de gemeente heeft besloten om de voedselbank voor 2017 en 2018 extra te ondersteunen. “Daarbij is het belangrijk om de komende tijd te zoeken naar inkomsten voor de voedselbank bij donateurs, maar ook bij buurgemeenten die onder de kostprijs gebruik maken van de voedselpakketten.

De drie raadsleden leggen uit dat voedselbanken het bewijs zijn dat we een weerbare samenleving hebben en omdat het om incidentele tegenvallers ging hebben ze het voorstel van het college gesteund om de jaren 2017 en 2018 financieel te kunnen overbruggen.