ACTUALITEITEN

Inbreng CDA bij de behandeling van de begroting 2019

Woensdagavond heeft de gemeenteraad van Nissewaard de begroting 2019 aangenomen. Het CDA heeft aandacht gevraagd voor het grote verschil in OZB tussen Nissewaard en de overige gemeenten op Voorne-Putten en heeft het college verzocht om onderzoek te doen naar deze verschillen. De motie kon niet rekenen op een meerderheid in de raad.
De wethouder kon wel aangeven dat als de OZB voor ondernemingen verlaagd zou worden tot het niveau van omliggende gemeenten die vele miljoenen zou gaan kosten.
Het CDA wil Nissewaard aantrekkelijk houden voor ondernemers om zich daar te vestigen. Tegen die achtergrond is het van belang dat Nissewaard een concurrerend tarief voor de OZB aan haar ondernemers in rekening brengt.

Door op de titel te klikken vindt u de hele bijdrage van het CDA Nissewaard, uitgesproken door fractievoorzitter Pieter Verhoog

CDA geen partner in de huidige coalitie

In navolging van de brief van de informateurs, waarin zij tot de conclusie kwamen dat de meest gewenste optie een coalitie van ONS Nissewaard, PvdA en VVD zou zijn, is deze coalitie een feit en maakt het CDA de komende 4 jaar deel uit van de oppositie.

Nieuw bestuur

Op de ledenvergadering van maandag 29 oktober jl. hebben de leden unaniem een nieuw bestuur gekozen.

Kandidatenlijst CDA Nissewaard

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op maandag 11 december hebben de leden van het CDA Nissewaard de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 vastgesteld.